دوره برنامه ریزی
دوره آموزشی هدف گذاری و برنامه ریزی فروش
تعیین هدف و برنامه ریزی نه تنها در زندگی، بلکه در حوزهی فروش و کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. مدیران شرکتها و سازمانها اگر بتوانند در حوزهی تعیین هدف، به شکل موفقیت آمیزی وارد عمل شده و سپس دوره برنامه ریزی درست و منطقی برای محقق ساختن اهداف خود در پیش بگیرند میتوانند روی موفقیت کسب و کار خود حساب کنند.
هدف گذاری و برنامه ریزی از ارکان اصلی و کلیدی در موفقیت کسب و کار محسوب میشود. استاد احمد محمدی تاکنون دوره آموزشی هدف گذاری و دوره برنامه ریزی دوره فروش را برای شرکتها و موسسات بسیاری در سراسر ایران و در شهرستانهای مختلف برگزار کرده است.
در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.
همچنین تاکنون دورههای آموزشی دیگری همچون دوره آموزشی تکنیک های فروش موثر، دوره اصول مدیریت و سرپرستی فروش، نخبگان فروش، بازاریابی تلفنی، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری و آموزش ویزیتوری حرفه ای نیز توسط آکادمی بازار برگزار شده است.
دوره مشتری مداری و مدیریت حرفه ای ارتباط با مشتریان
در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۷ نیز دوره آموزشی هدفگذاری و برنامه ریزی فروش را با استفاده از نرم افزار Sales Planning برای شرکت بهستان پخش برگزار شد.
حال و آینده را از آن خود کنید
در کسب و کار باید برای خود اهداف واقعی تعریف کنید و هم لحظهی حال و زمان فعلی را دریابید و هم اینکه آینده را بسازید. یکی از موضوعاتی که در کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، تعیین هدف و سپس برنامه ریزی برای رسیدن و محقق کردن اهداف تعیین شده است.
مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار
شرکتها و مجموعهایهایی که در مرحلهی تعیین هدف ضعف دارند و این بخش را به خوبی انجام نمیدهند، در ادامه برای کار خود دچار مساله می شوند. هدفگذاری در فروش شامل بخشهای مختلفی میشود که باید به تک تک آنها پرداخته شود. به شما توصیه میکنم مقالهی تعیین هدف ارزشمند – برگزیده ای از فیلم مانی بال (Moneyball 2011) را حتما مطالعه کنید.
مثلا در تعیین هدف لازم است که ابعاد مختلف موضوع را مورد توجه قرار داد. مثلا در کنار تعیین هدف برای میزان فروش، تعیین هدف بازار فروش و … باید به تعیین هدف برای پرسنل فروش هم اهمیت ویژهای نشان داد.
کسب و کارهایی که به موفقیت فعلی و موفقیتهای آتی خود اهمیت میدهند، میتوانند هم در حال حاضر و هم در آینده، بازار را از آن خود کرده و موفقیت شغلی خوبی داشته باشند. با تعیین هدف و برنامه ریزی، آینده و حال را از آن خود کنید.
بیشتر بخوانید: دوره آموزشی «اصول و فنون مذاکره فروش» با حضور دکتر احمد محمدی
محدودیتها را کنار بگذارید
یکی از موضوعات مهمی که باید در تعیین هدف و موفقیت کسب و کار مورد توجه قرار گیرد آن است که باید محدودیتهای فعلی را کنار بگذارید. برخی شرکتها بیش از آنکه به تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن هدف تمرکز کنند، روی محدودیتهای و کاستیها تمرکز میکنند.
نقطهی توجه خود را از نیمهی خالی لیوان به نیمهی پر لیوان معطوف کنید.
باید بتوانید در تعیین هدف بر مبنای آنچه دارید، برای آینده و ترسیم وضعیتهای بهتر تصمیم گیری کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه هدف گذاری هوشمندانه ای داشته باشیم؟
به توانمندیهای مجموعهای که شما مدیریت آن را اعتماد داشته باشید و سعی کنید در تعیین هدف و برنامه ریزی روی رفع کاستیها نیز تمرکز کنید ولی اگر بخواهید فقط روی نقاط ضعف خودتان تمرکز کنید، به هیچ وجه موفق نخواهید شد و حتی ممکن است از همین جایی که ایستادهاید، مجبور شوید چند قدم عقبتر بروید.
بازار رقابتی میطلبد خود را به انواع ابزارها تجهیز کنید. در این صورت میتوانید به خوبی پیش بروید و برای کسب و کار خود برنامه داشته باشید.
کسب و کار ایده آل خودتان را ترسیم کنید
باید بتوانید تصویر و ترسیم درستی از کسب و کار خودتان داشته باشید. اهداف خود را در حوزههای مختلف بهصورت دقیق و شفاف، ترسیم کرده و مشخص کنید. باید دقیقا معلوم کنید که میخواهید در چه زمانی به چه اهدافی برسید.
دقیقا مشخص کنید که میخواهید به چه نقطهای برسید. اهداف خود را دقیق مشخص کنید. مثلا تصور کنید شرکت شما محصولاتی را برای ارائه در بازارهای مختلف جغرافیایی دارد. اگر قرار است محصولات خود را در بازارهای مختلف جغرافیایی به فروش برسانید، باید دقیقا همه چیز را وشن کنید.
همچنین در هدف گذاری باید به صورت دقیق معلوم کنید که میخواهید حجم فروش شما چقدر باشد. همه چیز باید روشن و شفاف باشد. برای همهی ابعاد کار باید همه چیز را دقیقا معلوم کنید. برخی شرکتها برای تعیین هدف و برنامه ریزی زمان لازم و مکفی اختصاص نمیدهند و به همین دلیل در ادامهی راه به مشکلات جدی برخورد میکنند.